백세미
백세미님의 아이디어 더 보기
어렸을 적...명절때마다 몸에 꼭 맞는, 고운 한복을 가져보는 것이 소원이었습니다. 키가 계속 크는 어린 시절엔, 일년에 한 번 입을까말까 한 한복을 쉽게 가질 수 없었습니다. 어쩌다 옆집 언니가 입고 난 한복을 운좋게 얻게 되더라도 지금의 내 몸에 딱 맞지 않아 헐렁하거나 꽉 끼거나 하기 일쑤였습니다. 그러던 어느 해 추석.... 엄마가 집에 있는 천들로 추석빔을 만들어주셨어요. 몇날 며칠 손으로 누비신 한복이었지요. 시장에서 산 한복처럼 바스락거리거나 화려하진 않았지만 매일매일 입었던 것처럼 편안하게 몸에 들어맞는 엄마표 한복이 난 그리도 좋았답니다. 이웃집으로 송편이며 전이며...심부름을 갈 때에도.. 새 한복을 옆집친구에게 자랑하고 싶어서 어찌나 설레이는지 발걸음이 허공에 붕붕 떠 마치 꽃길을 걷는 것 같았지요......

어렸을 적...명절때마다 몸에 꼭 맞는, 고운 한복을 가져보는 것이 소원이었습니다. 키가 계속 크는 어린 시절엔, 일년에 한 번 입을까말까 한 한복을 쉽게 가질 수 없었습니다. 어쩌다 옆집 언니가 입고 난 한복을 운좋게 얻게 되더라도 지금의 내 몸에 딱 맞지 않아 헐렁하거나 꽉 끼거나 하기 일쑤였습니다. 그러던 어느 해 추석.... 엄마가 집에 있는 천들로 추석빔을 만들어주셨어요. 몇날 며칠 손으로 누비신 한복이었지요. 시장에서 산 한복처럼 바스락거리거나 화려하진 않았지만 매일매일 입었던 것처럼 편안하게 몸에 들어맞는 엄마표 한복이 난 그리도 좋았답니다. 이웃집으로 송편이며 전이며...심부름을 갈 때에도.. 새 한복을 옆집친구에게 자랑하고 싶어서 어찌나 설레이는지 발걸음이 허공에 붕붕 떠 마치 꽃길을 걷는 것 같았지요......

comic content

comic content

Humanity and Nature are One Campaign                                                                                                                                                                                 More

Humanity and Nature are One Campaign More

Publicité - Creative advertising campaign - Robin Wood: Destroying nature is destroying lif

Publicité - Creative advertising campaign - Robin Wood: Destroying nature is destroying lif

Love this poster design. It's creative to use the broken plate to form a tree shape. The negative space is working well in this one.

Love this poster design. It's creative to use the broken plate to form a tree shape. The negative space is working well in this one.

Another great example from the Bologna Festival 2012

Another great example from the Bologna Festival 2012

Listen to our discussion of the film.

Listen to our discussion of the film.

Un banc publicitaire de poissons                                                                                                                                                                                 Plus

Un banc publicitaire de poissons Plus

This advertisement shows that by going to this gym, you will go from being "FAT" as the man at the top is perceived, to becoming "FIT" as the man at the bottom is shown.

This advertisement shows that by going to this gym, you will go from being "FAT" as the man at the top is perceived, to becoming "FIT" as the man at the bottom is shown.

Typestanding with Javier Jaén, artist and... • typostrate

Typestanding with Javier Jaén, artist and... • typostrate