When autocomplete results are available use up and down arrows to review and enter to select. Touch device users, explore by touch or with swipe gestures.

Indonesian Recipes

Collection by Titis Smith • Last updated 4 weeks ago

3.16k 
Pins
 • 
756 
Followers
Titis Smith
Toothsome New Recipes Fast Egg Whites Easy Cooking, Cooking Recipes, Cooking Pasta, Malay Food, Indonesian Food, Diy Food, Asian Recipes, Fish Recipes, Soup Recipes
1:12

Ayam Bakar Kecap

Ayam Bakar Kecap adalah salah satu olahan ayam yang cukup populer. Karena, selain rasanya yang khas, cara membuatnya pun mudah.

Chicken Kicap (Soy Sauce Chicken) / I cooked this in my crockpot on low for 4 hours. Sweet Soy Sauce Recipe, Recipes With Soy Sauce, Duck Recipes, Turkey Recipes, Asian Recipes, Chicken Recipes, Indonesian Recipes, Thai Recipes, Indonesian Chicken Recipe

Chicken Kicap - Life is Great

Adventures from the tiny kitchen of a Malaysian woman who loves to eat. Find your favorite recipes and hopefully inspiration for a more delicious life.

  Indonesian Cuisine, Diy Food, No Cook Meals, Food Dishes, Food Videos, Love Food, Food And Drink, Cooking Recipes, Eat
4:56

4 Olahan Udang

Nikmati gurihnya udang dengan berbagai rasa dan cara pengolahan yang menarik!

  Prawn Dishes, Veggie Dishes, Seafood Dishes, Seafood Recipes, Cooking Recipes, Indonesian Food, Light Recipes, Food Menu, Diy Food

Udang Saus Tiram

Resep Udang Saus Tiram Bahan : 500 gr udang 3 siung bawang putih iris-iris 3 siung bawang merah irus-iris Seruas jahe iris-iris 1 buah bawang bombay (kecil) potong-potong 1 buah cabe ijo potong-potong 2 buah cabe merah potong-potong 5 buah cabe rawit potong-potong 1 buah jeruk nipis ambil airnya 1 sdm saus cabe 2 sdm saus tiram 1/2 sdm kecap manis Sejumput garam dan gula pasir Secukupnya air bersih Minyak untuk menumis Cara membuat udang saus tiram : 1. Cuci bersih udang beri air perasan…

To Food with Love: Ayam Bakar (Indonesian Grilled Chicken)You can find indonesian food and more on our website.To Food with Love: Ayam Bakar (Indonesian Grilled Chicken) Meat Recipes, Asian Recipes, Mexican Food Recipes, Chicken Recipes, Cooking Recipes, Parmesan Recipes, Recipe Chicken, Cooking Tips, Korean Fried Chicken

Ayam Bakar (Indonesian Grilled Chicken)

I have a weakness for Indonesian grilled chicken (or Ayam Bakar as you will often find on Indonesian menus) - the char and smokiness fro...

Soun Goreng (Bean Thread Noodles Stir-fry)- Bean thread noodles are stir-fried with seafood and sauce to make a totally delicious and easy one-pan meal perfect for any weekend or weeknight meal. WHAT IS SOUN OR Asian Noodle Recipes, Asian Recipes, Healthy Recipes, Ethnic Recipes, Stir Fry Beans, Fried Beans, Quick Dinner Recipes, Yummy Eats, Fish And Seafood

Soun Goreng (Fried Tang Hoon/Bean Thread Noodles Stir-fry)

Soun Goreng (Bean Thread Noodles Stir-fry)- Bean thread noodles are stir-fried with seafood and sauce to make a totally delicious and easy one-pan meal perfect for any weekend or weeknight meal. WHAT IS SOUN OR

  Indonesian Food, Indonesian Recipes, Malay Food, Nasi Goreng, Asian Recipes, Ethnic Recipes, Fish And Seafood, Tandoori Chicken, Cooking Time

Resep Ikan Patin Goreng Bumbu Kunyit oleh Tiya Christya

Resep Ikan Patin Goreng Bumbu Kunyit.

Cooking with Sheila Gondowijoyo Food N, Good Food, Food And Drink, Indonesian Recipes, Indonesian Food, Spicy Recipes, Cooking Recipes, Main Menu, Lunches And Dinners

Brongkos

Tiba-tiba kangen sama Brongkos Sapi, Salah satu menu kesukaan alm. Mama. Mirip banget sama Pindang Kudus tetapi rasanya berbeda. Isi Brongkos itu macam-macam dari daging sapi, tahu, telur, kacang tolo, daun melinjo dan ada santannya juga. Hari ini saya pakai iga sapi dan daging kisi/sengkel. Rasa kuahnya asin, gurih dan manis dari gula Jawa nya. ...

Sayur Lodeh dan Pepes Pindang Vegetable Dishes, Vegetable Recipes, Big Meals, Easy Meals, Indonesian Cuisine, Indonesian Recipes, Asian Recipes, Healthy Recipes, Easy Recipes

Menu Makan Siang..Sayur Lodeh dan Pepes Pindang saja..^_^

Hai2..sudah makan siang teman2..kalau belum..ayo mampir dapurku…tapi cuma ada menu sederhana saja sich hari ini..yaitu sayur lodeh bumbu iris..plus pepes ikan pindang. Biasa..menu ndeso teman2..tapi kok ya cukup nikmat lah buat santapan makan siang hari ini. Sayur lodehnya seger..karena bumbu2nya di iris saja..tidak di haluskan..di makan sama pepes ikan pindang yang gurih dan berbumbu pedas dan bumbu banyak kok ya pas banget rasanya. Cuma kurang tempe goreng aja nich..cuma lagi ngga punya…

fried rice recipe special fried rice recipe for roadside fried rice seasoning Fried Rice Recipe fried rice recipe fried rice seasoning Rice Recipes, Snack Recipes, Snacks, Special Fried Rice Recipe, Indonesian Food, Indonesian Recipes, Fried Rice Seasoning, Restaurant Specials, Nasi Goreng

Nasi Goreng Gila ala Cooking with Sheila

Sahabat dari Jakarta dan suka kuliner?!?!?! Kalian pasti enggak asing dengan menu berikut, Nasi goreng gila. Makanan super murah tetapi sampai abang gojek pun ikut antri beli. Hahaha Bingung juga sih kenapa disebut nasi goreng gila. Karena acak-acakan dan isinya macem-macem kali yah??? Ngga tau deh saya tapi yang jelass nyamm nyammm. Buat kalian ...

Discover recipes, home ideas, style inspiration and other ideas to try. Baked Honey Garlic Chicken, Soy Sauce Chicken, Grilled Chicken, Easy Chicken Recipes, Fish Recipes, Asian Recipes, Ethnic Recipes, Recipe Chicken, Entree Recipes

Resep Ayam Bakar Kecap / authentic Indonesian sweet soy sauce grilled Chicken

Resep dalam bhs İndonesia ada dibagian bawah Selam everybody....Merhaba from Turkey. Indonesian cuisine is one of the most vibrant and colourful cuisines in the world, full of intense flavour. It is diverse, in part because Indonesia is composed of approximately 6,000 populated islands of the total 18,000 in the world's largest archipelago,with more than 300 ethnic groups calling Indonesia their home. Many regional cuisines exist, often based upon indigenous culture and foreign influences…

Cooking with Sheila Gondowijoyo Indonesian Recipes, Indonesian Food, Asian Recipes, Ethnic Recipes, Snack Recipes, Snacks, Main Menu, Snack Box, Asian Foods

Sop Bihun Empal

Mungkin yang tinggal di luar Jawa Tengah belum pernah mencoba menu ini ya. Kalau keluarga saya, awalnya coba Sop Bihun Empal di Muntilan. Terkenal banget dan masih ramai hingga sekarang. Jadi nasi dengan bihun goreng disajikan dengan empal dan kuah. Kuahnya bisa dituang seperti sop atau disajikan terpisah. Empalnya empuk bangettt dan dimasak ...

Cooking with Sheila Gondowijoyo Indonesian Food, Indonesian Recipes, Main Menu, Tuna, Seafood, Spicy, Food And Drink, Tummy Time, Dishes

Sambal Tuna Pedas

Ayo ayo yang suka pedasss merapatttt... Level kepedasannya bisa disesuaikan selera kita. Kalau resep saya ini standart saja pedasnya karena papa engga bisa yang terlalu pedas. Yang suka pedas, boleh tambahkan rawitnya. Kalau mau lebih tidak pedas, boleh tambahkan jumlah gula dan kurangi cabainya. Disajikan dengan nasi panas uda enak bangettt.. ...