민화

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Акварель Наедине. Лотосы - лотосы, лотос, стрекоза, акварель, цветы акварелью, интерьерная картина, handmade watercolor painting

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눈물겹도록 눈부신 날들

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민화. Korea folk painting.   Folk art works on Lee Joungjoo #민화

민화. Korea folk painting. Folk art works on Lee Joungjoo #민화

신사임당(申師任堂)은 1504년 강원도 강릉 북평촌에서 진사인 신명화의 둘째 딸로 태어나, 어려서부터 눈에 띄게 총명하였던 신사인당은 현모 양처인 어머니로부터 글읽기와 글씨쓰기, 바느질과 수예, 그림 그리기 등을

신사임당(申師任堂)은 1504년 강원도 강릉 북평촌에서 진사인 신명화의 둘째 딸로 태어나, 어려서부터 눈에 띄게 총명하였던 신사인당은 현모 양처인 어머니로부터 글읽기와 글씨쓰기, 바느질과 수예, 그림 그리기 등을

(Korea) by Lady Shin Saimdang (1504-1551). ca 16th century CE. Joseon Kingdom, Korea. colors on paper.

(Korea) by Lady Shin Saimdang (1504-1551). ca 16th century CE. Joseon Kingdom, Korea. colors on paper.

Shin Saimdang (申師任堂, October 29, 1504 – May 17, 1551) was a Korean artist, writer, calligraphist, noted poet, and the mother of the Korean Confucian scholar Yulgok. Often held up as a model of Confucian ideals, her respectful nickname was Eojin Eomeoni (어진 어머니; "Wise Mother").[1][2] Her real name was Inseon. Her pennames were Saimdang, Inimdang and Imsajae.

Shin Saimdang (申師任堂, October 29, 1504 – May 17, 1551) was a Korean artist, writer, calligraphist, noted poet, and the mother of the Korean Confucian scholar Yulgok. Often held up as a model of Confucian ideals, her respectful nickname was Eojin Eomeoni (어진 어머니; "Wise Mother").[1][2] Her real name was Inseon. Her pennames were Saimdang, Inimdang and Imsajae.

신사임당(申師任堂)은 1504년 강원도 강릉 북평촌에서 진사인 신명화의 둘째 딸로 태어나, 어려서부터 눈에 띄게 총명하였던 신사인당은 현모 양처인 어머니로부터 글읽기와 글씨쓰기, 바느질과 수예, 그림 그리기 등을

신사임당(申師任堂)은 1504년 강원도 강릉 북평촌에서 진사인 신명화의 둘째 딸로 태어나, 어려서부터 눈에 띄게 총명하였던 신사인당은 현모 양처인 어머니로부터 글읽기와 글씨쓰기, 바느질과 수예, 그림 그리기 등을

신사임당(申師任堂)은 1504년 강원도 강릉 북평촌에서 진사인 신명화의 둘째 딸로 태어나, 어려서부터 눈에 띄게 총명하였던 신사인당은 현모 양처인 어머니로부터 글읽기와 글씨쓰기, 바느질과 수예, 그림 그리기 등을

신사임당(申師任堂)은 1504년 강원도 강릉 북평촌에서 진사인 신명화의 둘째 딸로 태어나, 어려서부터 눈에 띄게 총명하였던 신사인당은 현모 양처인 어머니로부터 글읽기와 글씨쓰기, 바느질과 수예, 그림 그리기 등을

(Korea) 어숭이아 개구리 by Lady Shin Saimdang (1504-1551). 34.0× 28.3cm. ca 16th century CE. color on silk. National Museum of Korea.

(Korea) 어숭이아 개구리 by Lady Shin Saimdang (1504-1551). 34.0× 28.3cm. ca 16th century CE. color on silk. National Museum of Korea.


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신사임당

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(Korea) by Lady Shin Saimdang (1504-1551). ca 16th century CE. Joseon Kingdom, Korea. colors on paper.

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(Korea) Folder Screens by Lady Shin Saimdang (1504- 1551). 48.6×35.9cm. ca 16th century CE. colors on paper. Ojukhyeon Museum.

(Korea) Folder Screens by Lady Shin Saimdang (1504- 1551). 48.6×35.9cm. ca 16th century CE. colors on paper. Ojukhyeon Museum.

(Korea) 산차조기와 사마귀 by Lady Shin Saimdang (1504-1551). 34.0×28.3cm. color on silk. National Museum of Korea.

(Korea) 산차조기와 사마귀 by Lady Shin Saimdang (1504-1551). 34.0×28.3cm. color on silk. National Museum of Korea.

신사임당(申師任堂)은 1504년 강원도 강릉 북평촌에서 진사인 신명화의 둘째 딸로 태어나, 어려서부터 눈에 띄게 총명하였던 신사인당은 현모 양처인 어머니로부터 글읽기와 글씨쓰기, 바느질과 수예, 그림 그리기 등을

신사임당(申師任堂)은 1504년 강원도 강릉 북평촌에서 진사인 신명화의 둘째 딸로 태어나, 어려서부터 눈에 띄게 총명하였던 신사인당은 현모 양처인 어머니로부터 글읽기와 글씨쓰기, 바느질과 수예, 그림 그리기 등을

신사임당(申師任堂)은 1504년 강원도 강릉 북평촌에서 진사인 신명화의 둘째 딸로 태어나, 어려서부터 눈에 띄게 총명하였던 신사인당은 현모 양처인 어머니로부터 글읽기와 글씨쓰기, 바느질과 수예, 그림 그리기 등을

신사임당(申師任堂)은 1504년 강원도 강릉 북평촌에서 진사인 신명화의 둘째 딸로 태어나, 어려서부터 눈에 띄게 총명하였던 신사인당은 현모 양처인 어머니로부터 글읽기와 글씨쓰기, 바느질과 수예, 그림 그리기 등을

신사임당(申師任堂)은 1504년 강원도 강릉 북평촌에서 진사인 신명화의 둘째 딸로 태어나, 어려서부터 눈에 띄게 총명하였던 신사인당은 현모 양처인 어머니로부터 글읽기와 글씨쓰기, 바느질과 수예, 그림 그리기 등을

신사임당(申師任堂)은 1504년 강원도 강릉 북평촌에서 진사인 신명화의 둘째 딸로 태어나, 어려서부터 눈에 띄게 총명하였던 신사인당은 현모 양처인 어머니로부터 글읽기와 글씨쓰기, 바느질과 수예, 그림 그리기 등을

유학자이자 정치가 율곡 이이의 어머니 신사임당(申師任堂)

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Print of 'Poppy" an original work painted by Shin Sa-im-dang (1512-1559)

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신사임당(申師任堂)은 1504년 강원도 강릉 북평촌에서 진사인 신명화의 둘째 딸로 태어나, 어려서부터 눈에 띄게 총명하였던 신사인당은 현모 양처인 어머니로부터 글읽기와 글씨쓰기, 바느질과 수예, 그림 그리기 등을

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